În cadrul Creativo de Toamnă ce a avut loc la Arcub, pe lângă atelierul de cusut, am participat și la conferința Young Designers Journey. În cadrul evenimentului urmau să povestească tinerele creatoare de modă: Ana Istodorescu, Diana Caramaci, Laura Dimancea și Anamaria Prelipcean despre începuturile lor în lumea modei și despre rețeta reușitei lor. Niciun nume nu-mi era cunoscut, dar asta nu m-a oprit să particip la conferință fiind curioasă să aflu cât de greu sau ușor (dar parcă mai degrabă greu) e să reușești să ai o afacere de succes în domeniul modei, ca tânăr designer în România.
CARE ESTE REȚETA SUCCESULUI?
Rețeta pare să fie aceeași indiferent de domeniul în care vrei să te lansezi în afaceri. E nevoie de curaj, determinare, încăpățânare, informare, pasiune și multă, multă muncă. Viața personală trece pe plan secundar, cel puțin o perioadă.
CARE ESTE BUGETUL NECESAR LANSĂRII UNEI AFACERI ÎN DOMENIUL MODEI?
Bugetul de lansare poate varia de la câteva sute la câteva mii de euro. Însă profitul, cel puțin la început va fi înghițit tot de afacere, pentru a crește. Sunt mereu idei noi, materiale, târguri, cheltuieli de promovare. Ce câștigi investești pentru a duce afacerea mai departe. Așa că e posibil să ai nevoie de o altă sursă de venit, o slujbă, o colaborare, preferabil ceva care să aibă legătură cu propria ta afacere, pasiune, ca să poți aplica experiența acumulată la celălalt loc de muncă în propria afacere.
CÂT DE GREU ESTE SĂ REUȘEȘTI DE UNUL SINGUR LA ÎNCEPUT?
Destul de greu. Un parteneriat e binevenit, mai ales să ai pe cineva care se ocupă de promovare, în timp ce tu te ocupi de creație. Fiind afacerea ta, este bine totuși să știi câte puțin din toate, ca atunci când te vei extinde și vei angaja oameni să îți poți da seama ca aceștia îți fac sau nu treaba bine.
CÂT DE IMPORTANTE SUNT RELAȚIILE ÎN DOMENIU?
Un lucru de o mare importanță, cu care au fost de acord toate vorbitoarele, au fost relațiile. Faptul de a cunoaște oameni în industrie care îți pot deschide uși. De asemenea, să găsești colaboratorii potriviți, de la furnizorii de materiale la fotografi.
CUM POȚI OFERI PRODUSE DE CALITATE LA UN PREȚ CARE SĂ NU FIE EXORBITANT?
Ca designer român concurezi cu toate firmele de haine de afară care se găsesc în mall-uri. Este dificil să faci un produs în serie limitată, din materiale de calitate, care să aibă un preț pe care oamenii să și-l permită. Chiar dacă vorbim de un public țintă cu venituri peste medie, ceea ce oferi e nevoie să concureze calitativ, estetic și ca preț cu produsele din magazinele consacrate.
E NEVOIE DE O FACULTATE ÎN DOMENIU PENTRU A ÎNCEPE PROPRIA TA AFACERE DE DESIGN VESTIMENTAR?
Nu este neapărat necesară. Pentru început te pot ajuta chiar și filmulețele de pe youtube, după care sunt recomandate cursuri în domeniu, cum ar fi cele din cadrul Atelierelor Ilbah. Diana Caramaci și Anamaria Prelipcean au urmat aceste cursuri și le-au recomandat cu căldură, spunând le-au fost de mare ajutor în cariera pe care și-au ales-o.
CÂT DE UȘOR GĂSEȘTI FURNIZORI DE MATERIALE DE ÎNCREDERE SAU CROITORESE PRICEPUTE?
Nu foarte ușor, nici una, nici alta. Aici te pot ajuta relațiile din domeniu, dacă le ai. Dacă nu, vei experimenta până vei găsi oamenii potriviți cu care să colaborezi. În cazul furnizorilor de materiale poți opta și pentru furnizori străini, o parte dintre ei având reprezentanțe și la noi în țară.
CÂT DE UTILE SUNT PARTICIPĂRILE LA TÂRGURI?
Înainte de a participa la un târg este bine să-i treci pragul înainte ca vizitator, ca să vezi dacă merită investiția de timp și de bani. Ca vizitator poți observa dacă publicul tău țintă este prezent la târgul cu pricina. Este valabil și pentru celelalte colaborări, că nu putea să nu fie atins și subiectul fierbinte al zilei, cu influencerii. Acei oameni care îi influențează pe ceilalți.
***
Ar fi mai multe de spus, au fost atinse mai multe subiecte în timpul conferinței, s-a răspuns la mai multe întrebări. Mi-a plăcut în special sinceritatea și deschiderea Anei Istodorescu, iar ca stil vestimentar am admirat-o pe Laura Diamancea pentru naturalețe și simplitate.
Mi-au plăcut cel mai mult creațiile Laurei Dimancea, pentru eleganța simplă de care dau dovadă, sunt casual sophisticated cum le descrie chiar ea. Nici hainele din materiale vaporoase ale Dianei Caramaci nu m-au lăsat indiferentă, aducând parcă o notă de mister unei ținute. Pălăriile Anei Istodorescu sunt inedite, dar în afară de pălăria purtată ocazional la plajă să nu mă bată soarele, nu mă vad purtând acest accesoriu. Ținutele create de Anamaria Prelipcean sunt prea rebele pentru mine, dar e o chestiune strict de gusturi.
Creațiile vestimentare ale fetelor le găsiți aici:
Ana Istodorescu - https://www.nitasao.com
Diana Caramaci - https://www.dianacaramaci.ro
Laura Dimancea - https://pulsestudio.ro
Anamaria Prelipcean - https://annema.shop/
Care sunt preferatele voastre din creațiile vestimentare ale celor 4 tinere creatoare de modă?
S-ar putea să îți placă și:
P.S.: Dacă acest articol ți-a fost util, te rog să îl distribui. Pentru a fi la curent cu noutățile te invit să apreciezi pagina de Facebook a blog-ului și să te abonezi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu